Online training: Intern Lobbyen


Joram Albus (operationeel directeur Platform Cultuur Locaties) en Anna Heijker (dagvoorzitter en pitchtrainer).


Hoe neem je je collega’s en directie mee in jouw idee? En hoe zorg je dat de boodschap op de juiste manier overkomt?


Bij veel evenementen heb je niet alleen te maken met externe partijen maar is het intern overtuigen of betrekken van je collega's en directie bij de zakelijke verhuur minstens zo belangrijk. Welke gezamenlijke visie deel je? En hoe kun jij je collega's betrekken in het traject zodat events en programmering soepel samengaan, en de kracht van het team en de organisatie nog beter naar voren komen? Op donderdag 22 april kregen leden van Platform Cultuur Locaties een online training. Onder begeleiding van dagvoorzitter en pitchtrainer Anna Heijker gingen zij aan de slag met een strategie voor het overtuigen van je collega’s en de directie. De sessie bestond uit een presentatie afgewisseld met interactieve break-outs.

Zowel online als aan tafel in de opnamestudio werden de pitchskills bijgeschaafd. Terwijl de online deelnemers in 1-op-1 gesprekken de pitchideeën aan elkaar voorlegden werden ook in de studio de ideeën besproken. Kim Wielens (Het Spoorwegmuseum) en Bart Klaver (Philharmonie Haarlem), beiden lid van Platform Cultuur Locaties, waren uitgenodigd om hun ervaringen en uitdagingen live te delen. Joram Albus (host en operationeel directeur Platform Cultuur Locaties) ging in gesprek met Anna Heijker (dagvoorzitter), Kim en Bart om de theorie aan de praktijk te kunnen toetsen.


Maar hoe pak je dat nou aan? Deze hands-on online training zat boordevol tips van Anna en is voor leden van Platform Cultuur Locaties terug te kijken op de online community. Bekijk in onderstaande video nog eens drie gouden tips om jouw perfecte pitch te presenteren:


 

Tekst: Annemieke van Hees